NIKEとブカツと高校サッカー
そろそろ選手権予選も上のほうまで来てるかなー、と調べつつ、途中でワイデンのブログを見ていたら、こんな記事が。タイムリー。
On October 9th, 250+ high school bukatsu football teams all around Japan received a special package from Nike. Inside the customized shoe boxes that arrived, bukatsu players found Nike’s new Super Ligera spikes and a personalized letter explaining Nike’s mission to help Japanese footballers play better and more explosively. The Super Ligera was designed with the Japanese footballer’s game in mind: made for ultimate fit and durability to play on hard ground and for long hours.
Mission Nippon : W+K Tokyo Blog | ワイデン+ケネディ トウキョウ ブログ
http://www.wktokyo.jp/blog/?p=933
素敵な企画だなあ。一番好きな広告は? と聞かれてNIKEをあげることはないけれど、一番好きなキャンペーンは? と聞かれたら「ブカツ」と答えるかもしれない。
で、おととい原宿に行ったとき、偶然このOOHにリーチしてました。そして偶然写真撮ってた。
ターゲットではないせいか、あまりリーチしないのですが、原宿のKAMOとかに行ってるサッカー部員とかには確実にリーチして、そして響いているキャンペーンなんだろうな、と。
あ、ちなみに、母校の選手権への道はもう少し先のようです。インターハイは3回戦で流経大柏にこてんぱんにやられているので、なんとか選手権でお返しがしたいところ(今年の流経大柏の強さは異常だけどね……)。
2008年度全国高校サッカー選手権大会神奈川県予選
http://www.kanagawa-fa.gr.jp/h_school/senshu2008.htm
国立に連れてって!